Amortyzacja pojazdu zawsze była kompromisem pomiędzy komfortem a prowadzeniem (trzymanie się drogi), przy czym komfort preferowano w codziennej jeździe, a lepsze prowadzenie (trzymanie się drogi) wymagane w szybszych warunkach, na torze i w wyścigach. Żaden konwencjonalny amortyzator nie był w stanie zapewnić tego, co najlepsze w obu warunkach, dopóki KONI nie wyprodukowało amortyzatorów ACTIVE.
Korzystanie z technologii czysto mechanicznej, która eliminuje wszelkie obawy związane z kosztami, niezawodnością i złożonością; amortyzator ACTIVE wykorzystuje technologię KONI FSD (tłumienie sterowane częstotliwością), aby rozwiązać konflikt zawieszenia pod względem komfortu i prowadzenia. Ogólnie rzecz biorąc, komfort zawieszenia i prowadzenie można podzielić na dwa obszary częstotliwości:
Dla komfortu, gdy zawieszenie porusza się w obszarze o dużej częstotliwości, np. na autostradzie lub na długim odcinku stosunkowo gładkiej drogi, konieczne jest zapewnienie niskich sił tłumienia, aby pojazd pozostał wygodny i zwinny.
Jeśli chodzi o prowadzenie, gdy zawieszenie porusza się w obszarze o niskiej częstotliwości, np. na zakrętach, po nierównościach i wzniesieniach, konieczne jest zastosowanie dużych sił tłumienia, aby pojazd pozostał bezpieczny i pod kontrolą.
W standardowym amortyzatorze główną charakterystykę tłumienia wyznacza przepływ oleju przez zespół tłoka. W amortyzatorze KONI ACTIVE zachowana jest standardowa charakterystyka tłumienia, ale dodano dodatkowy zawór FSD w celu kontrolowania równoległego przepływu oleju obok przepływu przechodzącego przez tłok.
Ten równoległy przepływ oleju jest zamykany przez funkcję ACTIVE (zawór FSD), powodując wzrost sił tłumiących niemal liniowo do czasu ruchu tłoka w jednym kierunku. Zasadniczo funkcja KONI ACTIVE to wzmacniacz hydrauliczny, który opóźnia wzrost ciśnienia. Ta dodatkowa opcja dostrajania została stworzona, aby uzyskać najlepszą możliwą kombinację prowadzenia i komfortu.
Ponieważ funkcja ACTIVE (zawór FSD) stanowi integralną część układu zaworów hydraulicznych wewnątrz amortyzatora, do jej działania nie są potrzebne żadne dodatkowe kable, czujniki ani inne urządzenia elektroniczne, co czyni ją jednym z najprostszych i najbardziej ekonomicznych sposobów na znaczną poprawę właściwości jezdne każdego samochodu.
Zawór FSD jest niezwykle popularny i sprawdzony w rozwiązaniach zawieszenia. KONI ściśle współpracuje z producentami OEM przy opracowywaniu rozwiązań zawieszenia na kilka sposobów, w tym od pełnego rozwoju amortyzatorów po integrację elementów zawieszenia, takich jak FSD, z istniejącymi konstrukcjami zawieszenia.
BBP Dystrybucja Sp z o.o.
ul. Jana Pawła II 7
05-077 Warszawa-Wesoła
tel. 22 773 04 20
email: bbp@koni.com.pl
Siedziba: ul. Jana Pawła II 7; 05-077 Warszawa-Wesoła
KRS: 0000131908
REGON: 015224156
NIP: 525-22-45-815
VAT R: PL5252245815
Kapitał założycielski: 120 000 zł
Zarząd w składzie: Jerzy Wojciech Boguszewski, Jacek Witold Bubacz
Bank: mBank S.A.
Konto: 32 1140 1010 0000 2906 7300 1001
2024 BBP Dystrybucja