bo1
bo3
bo4
bo5
bo6
KONI_ACTIVE_Chameleon_dirt_rd_940x255_ver2
Previous Next Play Pause

Często zadawane pytania

Mojego samochodu nie ma w katalogu KONI. Czy jest coś, co możecie mi zaoferować?
Firma KONI śledzi rynek motoryzacyjny i w miarę potrzeb opracowuje amortyzatory dla nowych modeli samochodów. Katalog na stronie internetowej KONI jest uaktualniany na bieżąco i ukazuje amortyzatory będące obecnie w ofercie. W przypadku zainteresowania amortyzatorami do najnowszych modeli lub dostępnością amortyzatorów znajdujących się w katalogu prosimy o kontakt z lokalnym dystrybutorem KONI.


Często słyszę pojęcia “kolumna” i “amortyzator” używane zamiennie. Czy jest jakaś różnica?
Wspólną cechą amortyzatora i kolumny jest to, że tłumią one drgania nadwozia samochodu. Różnią się jednak tym, że rolą amortyzatora jest tylko tłumienie drgań, podczas gdy kolumna jest elementem konstrukcyjnym zawieszenia. Oznacza to, że jeżeli wymontujemy amortyzator – oś czy wahacz nadal będą całkowicie połączone z nadwoziem. Jeżeli zaś wymontujemy kolumnę – wahacz czy oś będą mogły poruszać się poza normalnym zakresem pracy. Zarówno amortyzator, jak i kolumna mogą mieć, lub nie, zamontowaną na nich sprężynę zawieszenia. Często mianem kolumny określa się amortyzator z zamontowaną na nim sprężyną, ale jest to błąd.


Jaka jest gwarancja na produkty KONI?
Amortyzatory KONI są objęte gwarancją producenta. Okres gwarancji wynosi 2 lata od daty zakupu nowego amortyzatora w punkcie sprzedaży.
Gwarancja dotyczy wad materiałowych i produkcyjnych; z wyłączeniem elementów gumowych podlegających zużyciu eksploatacyjnemu.
Odpowiedzialność w ramach gwarancji ogranicza się do naprawy lub wymiany amortyzatora i nie obejmuje kosztów przekraczających jego wartość.
Nie podlegają gwarancji usterki spowodowane niewłaściwym montażem, niewłaściwym doborem amortyzatora, użytkowaniem w ekstremalnych warunkach terenowych lub rajdowych.


O ile „sztywniejsze” są amortyzatory KONI od fabrycznych?
Na to pytanie trudno jednoznacznie odpowiedzieć, gdyż amortyzatory KONI nie są kopią fabrycznych, a projektuje się je indywidualnie do danego samochodu, aby zapewnić optymalną charakterystykę. Generalnie amortyzatory fabryczne najczęściej mają zbyt niską siłę tłumienia, dlatego inżynierowie KONI najczęściej dobierają „sztywniejsze” zawory. Niestety, amortyzatory fabryczne dobierane są najczęściej pod kątem minimalizacji kosztów, a więc standardem są tanie amortyzatory o niższej jakości. Zdarza się też, że amortyzatory fabryczne zachowują się dobrze tylko w pewnym zakresie pracy, a w innych zakresach wymagają korekty, a nawet – w nielicznych przypadkach – inżynierowie KONI stwierdzają, że lepsze efekty da zmniejszenie siły tłumienia w stosunku do amortyzatorów fabrycznych.


Jaka jest różnica pomiędzy amortyzatorami KONI Special (czerwonymi), a KONI Sport (żółtymi)?
Amortyzatory KONI Special (czerwone) zostały zaprojektowane tak, aby maksymalizować komfort jazdy przy zachowaniu dobrych własności jezdnych samochodu. Amortyzatory KONI Sport (żółte) najczęściej mają wyższe siły tłumienia, aby zapewnić bardziej sportowe odczucia i przeznaczone są dla użytkowników, którym bardziej zależy na osiągach samochodu. Do niektórych samochodów KONI oferuje tylko amortyzatory serii Special, albo tylko Sport. Wiele nowoczesnych samochodów wyposażanych jest fabrycznie w wyrafinowane zawieszenia i pakiety obręcz/opona i w sposób naturalny do nich przeznaczone są amortyzatory KONI Sport, ale mimo wszystko zapewniają one komfortową jazdę przy doskonałych własnościach jezdnych.

 

Jak jest różnica pomiędzy amortyzatorami KONI STR.T (pomarańczowymi) i KONI Sport?
Różnica występuje przede wszystkim w konstrukcji amortyzatora – amortyzatory KONI Sport mają możliwość regulacji, KONI STR.T – nie. Inne są też zawory: amortyzatory serii Sport mają zapewnić bardziej przede wszystkim sportowe osiągi, podczas gdy KONI STR.T można określić najlepiej jako “usportowione” – poprawiające własności jezdne do bardziej sportowych niż amortyzatory fabryczne ale zachowujące komfort jazdy. Można je stosować także do zawieszeń obniżonych tam, gdzie producent sprężyn nie wymaga amortyzatorów o skróconym skoku; w praktyce oznacza to obniżenia do -40mm.

 

Jaka jest różnica pomiędzy amortyzatorami KONI FSD i KONI Sport?
Amortyzatory KONI FSD dostosowują się do warunków jazdy (prędkość jazdy i jakość nawierzchni). Zapewnia to płynną jazdę w szerokim zakresie warunków. Najlepiej współpracują one ze sprężynami fabrycznymi lub sportowymi o mniejszych obniżeniach. Amortyzatory KONI Sport oferują bardziej sportowe odczucia i przeznaczone są dla użytkowników, którym zależy przede wszystkim na osiągach auta. Wyższe siły tłumienia i możliwość ich regulacji zapewniają lepszą współpracę ze sportowymi sprężynami obniżającymi.


Na ile komfortowe są zawieszenia KONI coil-over („gwintowane”)?
Zawieszenia o regulowanej wysokości KONI coil-over dają możliwość obniżenia zawieszenia według indywidualnych preferencji użytkownika. Pozwalają one na większe obniżenie nadwozia, niż zwykłe sprężyny obniżające. Przy projektowaniu tych zawieszeń brano to pod uwagę, co spowodowało zastosowanie sztywniejszych sprężyn, a tym samym sportowy charakter auta stał się wyraźnie wyczuwalny. Przy priorytecie własności jezdnych samochodu parametry tłumienia, sztywność sprężyn i maksymalne obniżenie nadwozia dobrano tak, aby samochód nadawał się do codziennej jazdy.


Jaka jest różnica pomiędzy amortyzatorami KONI Heavy Track i KONI HT RAID?
Amortyzatory KONI Heavy Track zostały zaprojektowane tak, aby poprawić właściwości jezdne samochodu w codziennym użytkowaniu. Zachowano zewnętrzne wymiary amortyzatorów fabrycznych, co – przy lepszej jakości materiałach stosowanych przez KONI – poprawiło ich trwałość. Amortyzatory KONI HT RAID przeznaczone są do użytku w ciężkich warunkach. Zastosowane w nich rozwiązania gwarantują, że amortyzatory KONI HT RAID sprostają wymaganiom najcięższych przepraw, safari, wypraw polarnych itp. Amortyzatory KONI HT RAID dobrze współpracują ze wzmocnionymi sprężynami, w wielu przypadkach również podwyższającymi.


Jakie sprężyny pasują najbardziej do amortyzatorów KONI?
Jedną z największych zalet regulowanych amortyzatorów KONI jest to, że nie wymagają sprężyn o określonej charakterystyce dla osiągnięcia najlepszych parametrów. Zamiast tego można tak wyregulować amortyzatory, aby optymalnie dopasować je do zastosowanych sprężyn. Sprężyny sportowe mają najczęściej wyższy współczynnik sztywności, niż sprężyny fabryczne (są od nich “twardsze”). Wymaga to wyższej siły tłumienia na “odbiciu” i z tego powodu amortyzatory KONI (z wyjątkiem FSD i STR.T) mają możliwość regulacji siły tłumienia na „odbiciu” (a niektóre również na „dobiciu”). Użycie “sztywniejszych” sprężyn z amortyzatorami fabrycznymi może prowadzić do przeciążenia amortyzatorów i ich szybszego zużycia. Regulacja w amortyzatorach KONI najczęściej pozwala na podwojenie siły tłumienia (dodanie 100% do minimalnej możliwej siły tłumienia), co zapewnia prawidłową pracę zarówno ze sprężynami fabrycznymi, jak i sportowymi.


Jak bardzo mogę bezpiecznie obniżyć samochód?
Amortyzatory KONI są zaprojektowane tak, aby mogły pracować w samochodzie o standardowej wysokości nadwozia, a także przy obniżeniach, pod warunkiem, że nie grozi uderzenie tłoka w zawór dolny, co prowadzi do uszkodzenia amortyzatora. W przeciwieństwie do niektórych innych amortyzatorów charakterystyka amortyzatorów KONI nie zależy od pozycji tłoka w cylindrze roboczym, mogą więc pracować przy dowolnym obniżeniu w całym zakresie skoku jeżeli nie grozi uderzenie tłoka w zawór dolny lub prowadnicę górną. Zawieszenia w różnych samochodach mają różny skok, bezpiecznie można założyć, że dopuszczalne obniżenie wynosi ok. 30 – 40 mm. Przy większych obniżeniach ryzyko uderzenia tłoka w zawór dolny gwałtownie rośnie. Większość samochodów jest wyposażona w odboje zabezpieczające zawieszenie przed dobiciem. Dlatego też przy obniżaniu samochodu należy upewnić się, czy zostały zastosowane odboje, gdyż są one tanią, ale pewną metodą zapobiegania dobiciu amortyzatora. Należy też pamiętać, że ekstremalne obniżenia mają negatywny wpływ na geometrię zawieszenia, własności jezdne pojazdu oraz zużycie opon i innych elementów zawieszenia.


Nie wszystkie amortyzatory KONI wypełniane są gazem. Dlaczego?
Istnieją trzy typy konstrukcji amortyzatorów: jednorurowe wypełniane gazem pod wysokim ciśnieniem, dwururowe z gazem pod niskim ciśnieniem i dwururowe bez gazu. We wszystkich trzech typach siła tłumienia generowana jest przez tłumienie przepływu oleju przez odpowiednio skalibrowane zawory, gaz jest tylko czynnikiem pomocniczym. Mimo to, każdy z trzech typów ma swoje specyficzne cechy, wpływające na charakterystykę amortyzatora, a przez to na właściwości jezdne pojazdu. KONI jest jedyną firmą produkującą wszystkie trzy typy. Inżynierowie KONI na podstawie badań konkretnego samochodu ustalają, który typ amortyzatora będzie dla niego najlepszy. Większość producentów oferuje tylko jeden lub dwa typy amortyzatorów, ze względu na niższe koszty produkcji, ale ogranicza to możliwość zaoferowania najlepszych rozwiązań do konkretnych zastosowań.

 

Tłoczysko w moim amortyzatorze nie wysuwa się samo po wciśnięciu!
Samoczynne wysuwanie się tłoczyska powodowane jest przez ciśnienie gazu w amortyzatorze. Nie wszystkie amortyzatory KONI napełniane są gazem (patrz też: Nie wszystkie amortyzatory KONI wypełniane są gazem. Dlaczego?) Samoczynny wysuw tłoczyska może być również spowalniany (czy wręcz zatrzymany) przez tłumienie przepływu oleju przez zawory (szczególnie w amortyzatorze wyregulowanym na maksymalną siłę tłumienia). Najbardziej jest to widoczne w amortyzatorach dwururowych z gazem pod niskim ciśnieniem.


Mój samochód ma nierozbieralne kolumny, a KONI oferuje wkłady do kolumn. Jak to możliwe?
KONI opracowało genialną w swej prostocie metodę instalowania wkładów w nierozbieralnych kolumnach, co umożliwia zaoferowanie sportowych amortyzatorów w aplikacjach, gdzie wcześniej nie były dostępne. Obecnie powszechną praktyką wśród producentów samochodów stało się zmniejszanie kosztów poprzez stosowanie nierozbieralnych kolumn zamiast rozbieralnych, droższych w produkcji. Jeżeli to możliwe KONI oferuje kompletne kolumny, czasem jednak potrzebne podparcia sprężyn i uchwyty mocujące są niedostępne lub zbyt kosztowne w produkcji. Poprzez opracowanie systemu wkładów KONI Cut-A-Strut możemy zaoferować amortyzatory do szerszej gamy samochodów. Ich montaż wymaga tylko podstawowych narzędzi, które prawie każdy posiada: imadło, piła do metalu, wiertarka elektryczna. Najczęściej zajmuje to 15 – 20 minut dodatkowej pracy przy jednej kolumnie w stosunku do wymiany kompletnej kolumny. KONI używa z sukcesem tej technologii od wielu lat w wielu aplikacjach.


Gdzie mogę znaleźć instrukcję regulacji?
Instrukcja regulacji dostarczana jest wraz z amortyzatorem, można też znaleźć ją na naszej stronie internetowej.


Jaki jest najlepsze ustawienie siły tłumienia moich amortyzatorów?
Nie ma czegoś takiego, jak jedno najlepsze ustawienie siły tłumienia, ponieważ każdy kierowca ma swoje indywidualne preferencje dotyczące komfortu i osiągów. Mogą one zmieniać się w zależności od chwilowych potrzeb, czy warunków drogowych. W większości przypadków zalecamy montaż nowych amortyzatorów KONI ustawionych na minimalną siłę tłumienia (w takim ustawieniu są dostarczane), aby skorzystać z optymalnego balansu pomiędzy komfortem jazdy a właściwościami jezdnymi, dobranego przez naszych inżynierów. Jeżeli samochód został zmodyfikowany w kierunku wyższych osiągów (sportowe sprężyny, pakiet obręcz/opona) lub kierowca preferuje agresywniejszy styl jazdy optymalnym ustawieniem będzie dodanie od pół do pełnego obrotu mechanizmu regulacji do ustawień minimalnych. Po długim okresie użytkowania amortyzatora lub gdy kierowca oczekuje wybitnie sportowej charakterystyki zawieszenia można amortyzator przeregulować jeszcze bardziej. Ustawienie maksymalnej możliwej siły tłumienia wymagane jest w bardzo rzadkich przypadkach.

 

Dlaczego nie wszystkie amortyzatory KONI można regulować pokrętłem?
Jeżeli tylko jest to możliwe staramy się oferować amortyzatory z zewnętrzną regulacją siły tłumienia (pokrętłem) aby umożliwić użytkownikowi łatwą regulację amortyzatorów. W niektórych przypadkach jest to jednak niemożliwe ze względów konstrukcyjnych – brak możliwości dostępu do urządzeń regulacyjnych lub rodzaj mocowań wykluczający regulację zewnętrzną. W takiej sytuacji oferujemy również amortyzatory z regulacją siły tłumienia, jednak ich przeregulowanie możliwe jest dopiero po wymontowaniu z samochodu.


Czy amortyzatory KONI FSD można regulować?
Nie, amortyzatory KONI FSD samoczynnie dostosowują swoją charakterystykę do warunków i stylu jazdy. W pełni zastępuje to ręczną regulację.


Czy amortyzatory KONI STR.T można regulować?
Nie, tę serię amortyzatorów bez możliwości regulacji siły tłumienia wprowadziliśmy jako rozszerzenie naszej oferty.

 

Kontakt

Dane rejestrowe

Siedziba: ul. Jana Pawła II 7; 05-077 Warszawa-Wesoła
KRS: 0000131908
REGON: 015224156
NIP: 525-22-45-815
VAT R: PL5252245815
Kapitał założycielski: 120 000 zł
Zarząd w składzie: Jerzy Wojciech Boguszewski, Jacek Witold Bubacz
Bank: mBank S.A.
Konto: 32 1140 1010 0000 2906 7300 1001

Godziny otwarcia

poniedziałek
10-12-2018
08:30 - 16:30
wtorek
11-12-2018
08:30 - 16:30
środa
12-12-2018
08:30 - 16:30
czwartek
13-12-2018
08:30 - 16:30
piątek
14-12-2018
08:30 - 16:30
sobota
15-12-2018
Nieczynne
niedziela
16-12-2018
Nieczynne